49 kr frakt inom Sverige. Vid order med leverans till utlandet tillkommer fraktkostnad som visas på sidans ordersammanställning. Leverans sker normalt inom 3-5 vardagar. När din beställning är skickad från oss får du ett leveransbesked mejlat till dig med ett försändelse-id så att du kan spåra leveransen. Leveranser sker med Citymail, Early Bird, Varubrev, DHL, Schenker, PostNord eller UPS beroende på vikt och mottagare.
Du kan betala med kort (Visa, Mastercard, American Express) eller faktura. Vi levererar inte mot postförskott.
Under förutsättning att inget annat avtalats i samband med din beställning kan du avbeställa innestående order genom att meddela kundtjänst på telefonnummer 0290-76 76 80 eller genom att mejla kund@sdist.se.
Full ångerrätt gäller inom 14 dagar från det att du har mottagit varan. För oanvända produkter i nyskick kommer full återbetalning av köpesumman exklusive frakt att ske utan dröjsmål så snart vi har fått produkten returnerad. Återbetalningen sker senast 14 dagar efter att vi har mottagit information om ånger, dock måste returen ha mottagits för att återbetalning ska kunna ske. Om din vara skulle vara skadad när du får den är det istället en reklamation, se avsnittet reklamationer nedan. Du kan inte åberopa ångerrätt för en redan använd produkt. Om din retur väger mer än 2 kilo behöver du kontakta kundservice innan returen. Du behöver inte ange varför du ångrar dig, men skicka med en lapp där det framgår att du ångrar ditt köp. Observera att du alltid är ansvarig för att paketera varorna så att de inte kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst på grund av bristande emballage kommer att debiteras dig. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter, exempelvis postförskott. Om en retur inom ångerrätten returneras per brev alternativt väger mindre än 2 kg och inte returneras som postpaket, så behöver du inte kontakta kundservice innan du returnerar. Returadressen för brev upp till 2 kilo är: StjärnDistribution AB RETURER Lövåsvägen 26 791 45 FALUN Du betalar själv kostnaden för returen.
Har du fått en felaktig eller defekt vara ska du alltid kontakta kundservice hos vår logistikpartner StjärnDistribution så fort felet har upptäckts. Defektreturer sker alltid på vår bekostnad, men kräver att du först kontaktar oss innan returen. Vissa defekta varor ska returneras och märkas med ett returnummer – kontakta kundservice för att se om detta gäller din retur. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter, exempelvis postförskott. En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 8 dagar till kundtjänst.
För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 89 kr.
För att handla hos oss måste du fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen. Genomförd beställning innebär att du godkänner att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Alla personuppgifter som du lämnar till oss kommer att behandlas av vår logistikpartner StjärnDistribution AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vid köp kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig och utföra kreditkontroll. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part.
Vi reserverar oss för eventuella (digitala) tryckfel och utgående varor.
Vi följer lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, samt Konsumentverkets och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi hoppas att du ska känna dig trygg och trivas som kund hos oss. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice med frågor om order, villkor eller produkter.
RAD - Riksorg. Auktoriserade Dramapedagoger c/o StjärnDistribution AB Lövåsvägen 26 791 45 FALUNSWEDEN Org.nr: 556612-7444